4 september; porto de Rianxo

Amper vier mijl gezeild vandaag. Aanvankelijk was het wel de bedoeling er iets meer fut in te steken, maar toen ik het strandje en de lokatie van mijn nieuwe bestemming zag, kon ik het niet laten; anker in de grond, even evalueren of het ook wel hield en mijn nieuwe rubberbootje overboord. Roeien naar het strandje en het stadje gaan bezoeken. Mooi hoor, met een oud kerkje, een passeo, restaurantjes, barretjes.
Het stadje leeft voornamelijk van de mossel en ander schelpgedierte kweek. Bootjes in alle vormen en gewichten speren mij op de ankerplaats voorbij. Klots, hobbel, klots...Eén van de Hollanders krijgt het op zijn heupen en roept: " IDIOOT" ....tegen eentje die op twee meter van hem af passeert. De Spanjaard neemt gas terug en komt onnozel vragen wat er scheelt. Ik zie de Hollander hoofdletters spuwen... in het Nederlands uiteraard en de arme man begrijpt er niks van. Schouderophalend vertrekt hij weer... full speed.. Hihi.
Terrasje en het gebruikelijke gedoe. Code vragen, het internet op, blog wat bijwerken, wat mailkes versturen. . Mijn Collega's komen precies wakker. Allez, k Ga het niet te lang maken vandaag.. Mijn hoofdletters zijn ook op....
Zoals je op de foto hiernaast ziet, is het hier naviagatie in de kuip. De detailkaart op schoot. Er liggen hier voor de verandering wel eens wat rotsen onder water en daar kun je beter geen kennis mee maken.

Daag

Jean

2 opmerkingen:

on3bz zei

Hoi Jean,
Op 20 meter kon ik je niet lezen!
op 40 meter wel en op 30 was je het
beste leesbaar.
Condities zeer zwak denk ik!!
best73 en tot werkens
jacky

Jean Dekeyser zei

ok jacky, vanavond nog eens proberen maar liefst niet te lang want mijn batterijen beginnen te zakken en ik lig voor anker... tot vanavond
jean