21 september viskes en zomer

Deze morgen is het koud en ik moet zelfs voor de eerste keer terug mijn verwarmerke bovenhalen. Wij zijn dan ook altijd veeeeel te vroeg op. Alle Spanjolen zitten nog diep onder de wol. Het ziet er echter naar uit dat de zomer toch terug is want er is geen wolkje aan de hemel te bespeuren. Mooi.
Ontbijt en verder wat aan de boot werken deze morgen. De zetelovertrekken aan de stuurboordkant zijn eens aan de beurt en ze gaan de gele wastobbe in met een flinke dot waspoeder. Paar uurkes laten weken en dan op de waslijn. Verder wordt de bekleding in de salon die op de romp gelijmd was en op sommige plaatsen losliet, terug vastgelijmd.
Wat opruimen en dan een wandelingetje maken oa naar de vismarkt waar ik twee mooie "doradas" koop. Deze middag BBQ "a la pantalan" dus en al gauw liggen de twee solisten mooi gaar te worden. Ik heb ze beiden mooi gekuist en ingewreven met wat grof zout en peper. Wat sla, sneetje brood, een glaasje en een super en gezond middagmaal is weeral klaar.
In de namiddag naar het strand want de temperatuur is ondertussen opgelopen naar een aangename 25°C..
Meer moet dat niet zijn.
Daag

Erna en Jean

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Jean ,

Hier een goeie site voor recepten met Tajine
http://www.monne.be/monne_tajine/a.html

Grtz Danny

Anoniem zei

Jean en Erna, jullie hebben geen honger zo te zien. Ik alvast grote honger om op het water te vertoeven. Het begint hier zwaar te wegen op de werkvloer, dat we er maar vlug vanaf zijn.
t' AMUSEMENT verder !!!
Groeten van krulle

Jean Dekeyser zei

ja seg Danny, dat is hier geen culinaire site he ? Of toch ? Groetjes... nog een maandje... Jean

Hoi Krulle... 2010 start in Porto op 1 april en dat is geen mog. Je kunt zien dat je weeral den eersten zijt om mee te gaan !!! Of t ga billenklets zijn..

Anoniem zei

Jean, komt Erna dan terug achter mij ? Kwestie van tijd en plan op te maken. 1 april staat met stip genoteerd.
Groeten,
Krulle

Jean Dekeyser zei

jamajama, we kunnen joen toch ook niet te veel in de wattan leggen ee ?

Anoniem zei

dag jean,

gisteren ben ik met 'dan' gaan vliegen (dan van sabine van galerie 'pinsart' in brugge)
op het terras van hotel du parc gingen onze gedachten uit naar onze gezamenlijke vriend die nu als god in frankrijk de portugese kusten afdweilt
diezelfde avond kwijlde ik m'n klavier vol bij het lezen van je zoute verhalen
verdomme jean... dat moet hier niet lang meer duren of ik ben er ook van onder...
mei lijkt me een goede maand om er eens compleet de brui aan te geven
zie verzichtig joeng en amuseer je verrot!
paul (anne van nieuwpoort)

Jean Dekeyser zei

Hela Paul, ik dacht jou op de weg hiernaartoe wel eens tegen het lijf te lopen , allez, op zee he ? Had jij ook geen plannen in die richting ( boot naar Portugal brengen als ik het mij goed herinner....
Inderdaad de wereld is klein. Groetjes aan Dan en Biene als jullie nog eens over mij aan t koméren zijn en Anne natuurlijk niet vergeten.