3 september; vilagarcia - laatste dag

Deze morgen weer laat op.08:15h ! Het begint een gewoonte te worden.....Dit komt voornamelijk omdat het hier pas om 07:30 klaar begint te worden. We zitten hier op 09° West. Belgie ligt op 2° Oost, dat maakt dus 11° verschil. Als je weet dat de zon op de evenaar in de zomer een uur nodig heeft om 15° van Oost naar West te overbruggen -dat zal hier opdeze breedte voor 11° ook wel ongeveer zoiets zijn - (jaja, ik weet wel dat het de aarde is die draait en niet de zon) dan is het logisch dat het hier een pak later klaar wordt als in Belgie. Gesnopen ?
Ontbijt dus, een eike vandaag met BIMBO (fabrieks)brood, een probeersel omdat de bakkers het hier vertikken om vroeg open te gaan. Pfft, dan nog liever oudbakken. Verder een wandelingetje doen en dan tegen elven eens horen hoe het met de bestelling van mijn dinghy gaat. Ja, slecht dus en geen meter vooruit . De vroegste leveringsdatum is verschoven naar volgende week vrijdag...... Ik had het wel gedacht... we zullen wel zien. Ik geef mijn telefoonnummer op. Het juffrouwke gaat mij bellen als het ding binnen is en ik moet mij nergens toe verplicht voelen... dat was ik ook niet van plan
Goed, ik vertrek dus morgen met de oude dinghy .(pomp klaarleggen en zwemvest aan) en ga eerst naar de supermarkt. Naast de GADIS, geloof het of niet , is een klein winkeltje, Nautica, al verschillende keren langsgelopen en mij nooit opgevallen en wat staat daar voor de deur netjes opgeblazen ? Een mooie grijze rubberboot, plastimo, 2m lang, eigenlijk maar voor twee personen , maar dus een stuk lichter dan het als Solozeiler ,onhandelbare joekel wat ik nu heb en bovendien met dikkere drijvers. Max 240 kg laadvermogen. Nou, dat moet toch ook wel met zijn drieen lukken in noodgevallen denk ik zo.
Ik ga eens binnen informeren. 500 Euro is de laagste prijs...mmm...dat is toch een pak meer dan in de andere winkel... but for you.. special price. Allez, 't begint weer. Enfin, na wat heen en weer gedoe krijg ik het ding mee voor 430 Euro. Moet je in Belgie eens proberen. Hij is wel niet geinteresseerd in mijn oude dinghy zoals de vorige verkoper, maar goed.
Ik hijs de zak over mijn schouders en loop tot bij de Billy. Blaas het nieuwe speeltje eens op en hang het motortje er aan.. Tsjaa, is toch wel een stuk kleiner dan de vorige maar een pak breder voorin. Een proefvaart brengt geen ambetantigheden aan het licht. Roeien is niet zo handig maar dat was met het vorige model ook al zo......
Wat doe ik met de oude ? Weet je wat, Ik geef hem weg aan de Marinero, José André Dennis Perez, kortweg Dennis genoemd.Sympathieke vent. Hij is er nog blij mee ook. Zal hem wss oplappen en verkopen. Ja, wat moest ik er anders mee. De BIlly is de prins Filip niet en twee dinghy's meezeulen gaat niet. k Ben al blij dat ik vorige week in Belgie geen plooifietsje gekocht heb. Waar laat je al die spullen he. De waterlijn is nu al 5cm gezakt (of is het gestegen ?) ...
Morgen terug Noordenwind = mooi weer hier en ik ga de Ria verkennen. Op de detailkaart staan ontelbare ankerplaatsjes, inhammetjes, we zien wel. Terug Robinson gaan spelen dus want er is hier geen kat. Het mooiste zeilgebied van Spanje en het seizoen zit er op zegt Dennis. De Marina ligt nokvol, maar er is geen beweging. Ik denk niet dat hier vandaag ook maar iemand buitengevaren is. Je kunt hier nochtans verder mooi weer verwachten tot eind oktober volgens hem. Zou het ?

Sala

Jean

4 september: prachtig weer, ik ben weg... tot later

Geen opmerkingen: