31 Mei – l Aberwrac’h vervolg......

Op een verloren uurtje in de namiddag de motorolie en die van de keerkoppeling ververst. Olie van de keerkoppeling lijkt toch steeds wat water gezien te hebben. K Zal daar met de tijd wel iets moeten aan doen denk ik. Ik heb alle dichtingen liggen maar ontzie het mij een beetje dit op de kar in de RYCO te doen. Ik wacht op een langere tijd dat de Billy op de kant staat. Wellicht deze winter.
De avond brengt de prijsuitdeling voor de “cross chanel” race. Fransen zouden geen Fransen zijn als ze dit niet kunnen rekken. Twee !! uur prijsuitreiking, iedereen aan de micro en maar leuteren. Uiteindelijk mogen de winnaars op de grote “bascule” en hun gewicht wordt in oesters en witte wijn afgewogen. Ter ere van het verzamelde publiek. Even later begint het feest. Oesters tot je er geen meer op krijgt. De witte wijn…. Ben ik een beetje voorzichtig mee. Een soort knettergekke fanfare brengt best genietbare muziek. Ik heb er een filmpje van en moet die volgende week eens aan Eva laten zien. Ik denk dat ze misschien wat ideeën kan opdoen voor hare harmonie. Goed, ik ken hier eigenlijk niemand en na een tijdje besluit ik dan toch maar naar de boot terug te gaan.
Little Billy ligt reeds te wachten en blijgezind trekt het kleine Mercurietje mij naar de boot.
Verdomme, vergeten dat ik de kajuittrap trap nog niet terug gezet heb. Ik moet het oliepeil nog kontroleren en vandaar ….. Een geheugensteuntje, weet je wel. Maak ik me daar een (onzachte) landing met mijn rug op de kajuittafel…. Enfin, het had erger kunnen zijn. Met een pijnlijke grimas moet ik wel even bekomen, met de tranen in mijn ogen. Zo kun je de reis vroegtijdig beeindigen hoor. Opletten !
S Nachts mijn bed uit en een “Brufen” genomen. Ik kon niet slapen van de pijn. Oef , deze morgen gaat het al beter.
Ik ga nog even naar de kant, een brood, een gaspulle en dit verslag op de blog zetten en dan ben ik weg….

Tot Morgen…. In Camaret ?

Jean

3 opmerkingen:

Julien zei

Jean veel vaar-genot met uw reis.
Veel wind van vanachter.
Hopelijk geen water meer in de smeerolie.
Vele groeten van: Julien Decoster.

Luc zei

Hallo Jean. Lees nu regelmatig Uw blog en hoor dat U regelmatig Jacky werkt. Als ik Uw verslagen lees dan valt het op dat er nergens stress te bespeuren valt..groot gelijk.Ben zaterdag even gaan rondneuzen op "Oostende voor Anker". Was enorm veel
volk..zeer lange wachttijden..was méér dan de moeite...Hier in Belgie komt alles stilaan onder hoogspanning voor de verkiezingen...gaan ons weer plat moeten leggen (van 't lachen..of van de belastingen) als we de uitslag zullen horen..
Hoop U toch ne keer te kunnen werken via de HF-banden (welke freq..).Hou je goed,Jean en hou het droog. Groeten en hou de wind in de zeilen..ON3CL@UBA.BE

Jean Dekeyser zei

Hela Julien, Leuk om jou nog eens te horen. Ik ben vorige maand bij Patrick geweest en die heeft je natuurlijk het adres van de blog doorgegeven. Dat water in de smeerolie komt er al sinds een tweetal jaar in. Het is zeer miniem en de oorzaak was een tros in de schroef die waarzschijnlijk de oliekeerring wat beschadigd heeft. Erg, ja, goed is het niet he maar ik ververst tweemaal per jaar de olie en ik hoop dat er verder niks van komt totdat ik eens op de kant ga met de boot. Ik zeg dit nu al jaren maar ja....

Luc, Jacky en ik "converseren" via PSK op 40 m (7035khz) ( 1000Hz) als vrij zo rond 20:00h. Het past wel niet eklke dag maar als je mij eens ziet roepen, kom er gerust bij he. We spreken dan wel iets af voor spraak ook.

groetjes,

Jean