12 Juni ; les Glenants naar Ile de Groix 25 Miles

Dag, dit artikel is nog in de maak.... en wellicht geraakt het nooit af. Ik moet nog mijn was doen, douchen, boodschappen doen, een planning maken voor morgen en de boot een beetje uitmesten zoadat mijn gasten het naar hun zin hebben....


Bovendien moet ik morgen ook nog een oversteek doen van .... 4 mijl als ik het een beetje overdrijf, 2 mijl zou dichter bij de waarheid zijn van het Eiland Groix, Port Tudy, waar ik nu lig naar de monding van de rivier.... euuh, de naam onstsnapt mij nu een beetje, wacht, ik haal er een kaartje bij: ..... La Scorff dus, waaraan de stad Lorient ligt.


Helemaal de rivier opvaren om in de drukke stad te liggen wil ik niet doen.

Planning is dus: zaterdagavond ( middag al wss) Marina Locmiquelic aan de rechterkant, tweede marina als je de rivier opvaart (aan de andere kant dan Lorient dus. (zie kaartje)
Allee, ik doe straks wel nog even verder .... als ik tijd heb. Tedju, het begint hier weer te regenen en de WIFI is in open lucht op een bankje bij de Capitainerie..


Daag.
Jean














6 opmerkingen:

on3bz zei

hoi captain Jean,
Radiocontact ging redelijk goed he gisteren!Zie dat je weer neptunusinternet hebt hi!!
Groeten van on3bz by by 73

ps:Het was op 14330 ipvop 14230,
14227 en 14230 wordt gebruikt voor
sstv.Ge kunt daar kiekjes binnehalen
met hrd,eens proberen Jean!!
salut

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Sam Davies is ook onderweg naar Lorient. Zeker uitkijken naar Roxy dus onderweg.

Jean Dekeyser zei

Ja, nu je het zegt, ik heb haar op de VHF gehoord en dacht al rap even: "Bonjour tout le monde " te roepen maar op kanaal 16 zou dat wss niet echt geapprecieerd worden zeker ?

Joseph zei

Bonjour
Que utilise tu comme moyen de navigation PC ou autre si pc comment charges tu la batterie du pc pendant les navigations?

Joseph "ALIBI"

Jean Dekeyser zei

Bjr Joseph,

J utilise un programme de navigation de Imray, + cartes elektroniques Imray. LE PC est connecter --> GPS + AIS receiver.Pour chrger le PC, j'ai un adapteur 12 V --> 18 V pour le PC. Mache impecc&ble.ensemble

groetjes,

JEan