28 augustus; Portosin - Wind, wind, wind

De Spaanse zomer is momenteel een beetje veraf. Koud is het niet, maar wind, jongens toch! Ik waai hier bijna de steiger af. Op de windmeter van de Billy verschijnen regelmatig waarden boven de 25 knopen! In de haven achter een muur! Ik vermoed toch een zeven Bft. Nochtans is het water redelijk vlak en wordt hier gezeild met Lasers, een paar onbekende klassen en Optimisten.. nog nooit een Optimist zo zien planeren. Indrukwekkend. Ook een paar zeiljachten gaan zeilen, met zeer beperkte zeilvoering en ware het niet dat ik alleen ben en het niet zie zitten met deze wind van de steiger weg te varen en vooral alleen terug toe te komen, ik zat ook het water op... met een stormfok en eventueel zelfs drie reven in het grootzeil is het met de Billy zeker te doen en moet het zelfs plezant zijn. Spinakeren ? Nee, dat zou een beetje teveel van het goeie zijn ....

Niet dus, maar goed, ik verveel mij niet...
Ik werk wat aan de Billy, zie alles eens goed na, de Lazy Jacks hebben wat aandacht nodig en verder zet ik uiteindelijk een gedeelte van het dek eens in de was. (niet mijn favoriete bezigheid, maar kom...) In de namiddag het stadje eens verkennen en een wandeling maken. Verder wat lezen en luieren.... De weerberichten voor morgen geven hetzelfde beeld maar zondag wordt het eindelijk wat kalmer... Hmm... ik hoop het want ik wil toch wel eindelijk wat zeilen. Misschien morgen toch eens uitkijken om eventueel met iemand mee te zeilen of ergens bemanning te sprokkelen als het terug zo poeiert... we zien wel.

Jean





3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Jean , ik volg U alle dagen op uw blog da's doe zo verder gr Danny BRXX

Anoniem zei

perithe

Jean Dekeyser zei

Danny van Broba veronderstel ik. ?? Perithe ??? was dat nu weer ? In iedere geval...Groetjes uit het verre Spanje en tot hoors !!!