11,12 en 13 augustus; La Coruna

Weinig te vertellen eigenlijk, weinig gedaan, Spanje ...
Lekker weertje hier. Alhoewel er niks klopt van de weer - en vooral wind berichten. Geven ze een harde wind uit, dan waait het niet of nauwelijks. Windkracht 3 tot vier voorspeld en het poeiert de pannen van het dak. Wat to do ? Zelf weermannetje spelen zeker ? Als de luchtdruk ok is en er is s morgens geen wind... als de weerlicht vertrekken. Das hetgeen ik nu straks ga doen. De Billy is klaar en ik probeer toch nog rap een weerberichtje te pakken(voor alle zekerheid) en de blog nog eens aan te vullen want ik heb er de laatste dagen niet veel aan doodgedaan, sorry.
Gisteren 12 augustus terug (!!!) een luie dag dus. s Morgens wat boodschappen doen en naar de kapper. Gelukt. Dat komt zo...k Zag in een klein kapperszaakje een man (de kapper himself) zijn krantje lezen. Verder geen volk. Ik naar binnen. Probeer ik in mijn beste spaans een uitleg te doen. Vraagt de man doodleuk in het Engels: " Shall I cut your hair ? Nou wat dacht je... Leuke kerel trouwens. Heeft een paar jaar in Engeland gewerkt vandaar zijn Engels. Nog een andere klant die binnenkomt spreekt goed Frans en ja, van het eéén komt het ander... Twee uur later kom ik buiten. Koffie gedronken, haar geknipt ( ziet er blitz uit, beetje gel, de volledige behandeling dus.. 12 Euro)
De kapper belooft 's avonds eens langs te komen. Zal een paar chica's meebrengen zegt hij. Nou k' heb hem dus niet gezien.
De chica wel, al zal het wel niet die van de kapper geweest zijn. Toen ik 's avonds nog wat zit te genieten in de kuip komt een blond geval (elle avait déja beaucoup d'heures de vol volgens mijn Franse overgebuur die haar ook zag aankomen) (tiens , waar heb ik die uitdrukking nog gehoord ?) mij vragen haar mee te nemen voor een paar dagen. Ze komt uit Italie en had een afspraak met een Duitser in La Coruna om met hem mee te zeilen. Blijkt die mof en zijn boot onvindbaar te zijn. Ik stuur haar wandelen en prompt probeert ze de volgende boot... Ja, die heeft iets nodig denk ik. We hebben haar de ganse avond alle boten van het ponton zien afdweilen. IK weet niet of ze succes gehad heeft ?
Later op de avond krijg ik mijn Franse buren over de "zulle", de reling dus, die een aperitiefke komen drinken. Leuke familie met twee kleine kinderen, Franse stalen boot, zeilers in hart en nieren. t Wordt nog een leuke avond als blijkt dat we ongeveer hetzelfde beroep uitoefenen, hij bij France Telecom, zij verpleegster. Tegen tienen wordt ik bij hen aan boord uitgenodigd voor het avondeten. Ja, t is nogal laat geworden en de flessen stapelen zich weer op ( nu leeg)
Goed, ik ben toch vroeg op en ga vlug even naar het café op de kaai want de internetverbinding van de club deugt aan geen kanten; fotookes volgen nog en nu ben ik weg... het ziet er goed uit en het jeukt
groetjes,
Jean

Geen opmerkingen: