30 Juli; Oviedo

30 juli, ochhère, ochhère, al drie maanden gepasseerd ! 3 !!! maanden !!! Voor de optimisten : still 3 months to go ... Jiepiééééee.
Vandaag zijn we met de bus naar Oviedo geweest, halfuurtje langs de autosnelweg, 2 Euro/p/p. Hoofdstad van Asturias. Spreek uit: Obiedo... Toch wel zo groot als Brussel denk ik. Met een casca vieja (kreun... mijn Spaans) , een oude stad dus met prachtige gebouwen, een enorme kathedraal, universiteit, nauwe straatjes, overal gezellige kroegjes en straatanimatie op elke hoek. Marktdag bovendien. We slenteren hier een paar uurkes rond tot we baleinen op onze voeten hebben, gaan iets eten in een tapasbar en kruipen tegen drieen terug het busje op. Oogskes toe. Pffft. Het leven van een zeeman...en vrouw natuurlijk, is vol ontberingen.
In den Arbol (= Spaans grootwarenhuis) verse Tajine ingredienten gehaald om met onze keukengeuren, opstijgend uit de spelonken van de Billy, terug iedereen op de steiger jaloers te maken.... Jaja, ik sta op dieet. ! t Wordt er eentje met kip vanavond en voor de rest enkel verse groenten uiteraard. Nog twee dagjes voor Erna. (aiai) Straks terug 14 dagen solo... tot la Coruna en dan kom ik naar den Belgiek voor een weekske... of heb ik dat al eens gezegd ?

groetjes,

Erna en Jean

Geen opmerkingen: