Bilbao, 16 en 17 juli

Nog steeds hier... in Bilbao. Omdat het hier goed toeven is zeker? Goeie Marina, strand nabij, restaurantjes, terrasjes ( met internet) Bilbao city een bron van interessante dingen. Ook het stadje Gexto zelf is mooi, boven op de rots gelegen, smalle straatjes, veel vertier.
Het is nu 17 juli, mijn was zit in de machine, nog een uurtje, ik op internet een verslagje te maken... Straks met de metro naar Bilbao, het Guggenheim museum, ook de speciale transportbrug over de "rio Bilbao" ga ik eens bekijken.
Verder de boot nog wat opruimen en nog wat boodschappen doen voor de komende dagen.
Het weer wordt vanaf morgen terug beter dus gaan we verder , richting Santander. We, ja, want morgenvroeg (om 05:30h ... ekkes) komen Winnie en Johan aan met de bus vanuit Belgie. k Zal maar wat straffe koffie maken zeker ?

In het café waar ik zit ( te koud en te veel wind momenteel op het terras) zit nogal wat volk... allemaal Spanjaarden. Jachtlui ? Ik betwijfel het. Heel deze infrastructuur, jachthaven, restaurantjes, wordt vooral gebruikt door de toeristen en de lokalen die hier vertier komen zoeken. jachtlui zijn hier een uitzondering. Er liggen nochtans 800 boten in deze Marina alleen al ( en er zijn er zo 3 !!) , zowel zeil als motorboten maar bijna nergens iemand aan boord, en het is nu toch volop vakantie. Ook op het water , in deze prachtige beschutte baai, praktisch geen kat te zien. In Nieuwpoort, ja zelfs in Oostende wordt er méér gevaren dan hier. Raar he ?
Wat hier wel elke dag gebeurt en zéééer spectaculair is, zijn de roeitrainingen. Grote "prauwen, 13 roeiers en één stuurman scheuren hier 's avonds aan formidabele snelheden door de haven. En lawaai ! Een roepen en tieren dat je denkt van: daar is toch iets mis zeker ? !

Deze morgen kwam een "bootje" de haven binnenvaren . Zwart met rooie schouwtjes. De "Qwien Mary 2" ... of zoiets. Vroeg mij even zijn landvasten aan te nemen en ging pal achter mij liggen. Jaja, die zijn ook onderweg....


Allez, mijne was zal ver gedaan zijn en ik ga eens kijken of ik het op een veilige manier kan ophangen want het waait nogal... MMmm ! beter wat wachten wss als ik nog een onderbroek wil over hebben tegen deze avond !



Groetjes,

Jean

1 opmerking:

ON4RK Ronny zei

Hallo Jean,

nu ik in verlof ben, heb ik dus wat meer tijd om eens in je blog te lezen. Ziet er echt goed uit. Het lijkt een mooie tocht te zijn. Ik geloof niet dat je volgend jaar terug een gans jaar aan een stuk zal werken. Nu je daar van geproefd hebt ben je volgend jaar in mei terug een vrije vogel :-)

ook de groetjes van on3ok Maureen

73 on4rk Ronny