Cherbourg 11 en 12 mei: O miles - Storm



No sailing due to dramatic wind conditions…..
Windkracht 8 a 9 uit Oostelijke richting zijn ons deel, al twee dagen lang…. En koud dat het hier is !!! Ik schat minder dan 8 graden. Ik loop hier desondanks rond in korte broek met blote voeten in slippers. Ik weiger op te geven. Ik ben in congé en daar hoort een korte broek en slippers bij. Punt.
Wat doen we hier dan de ganse dag ? In de boot zitten met de verwarming aan natuurlijk. !!
Ik heb oa mijn was gedaan, maar durf die niet op te hangen om te drogen . Te veel wind en nu bovendien regen.
We houden ons verder wat bezig met een paar klussen aan de boot.
Ik heb een aanpassing gedaan aan mijn antenne voor HF en denk dat het nu beter is…. Hoop ik want tot nog toe niet veel kunnen werken met de amateurs thuis. Deze morgen om 08:30h toch even contact gehad met Oostende Radio, op 4420 khz USB met dank aan Charly Noppe . Mijn ontvangst was redelijk verstaanbaar, maar viel na een paar minuten bijna totaal weg in de ruis. Charly kon mij met moeite verstaan. Op 8803 khz elkaar al helemaal niet meer gehoord.
Hopelijk is het met de nwe aanpassing nu beter. Ik heb mijn balun nu direct aan mijn achterstag verbonden waar hij vroeger nog met een loshangend draadje verbonden was. De connectie is ook verbeterd.
Ik worstel nog steeds met de aarding. Ik heb nu eens mijn zwemtrap overboord gezwierd en gebruik die als aarding…. Ik ben benieuwd…..

Deze namiddag de eerste weerkaart gedownload via de HF. Nog niet helemaal proper, alhoewel.... maar met nog wat fine tuning zal het wel lukken. (zie figuur) t Zal nog wat gewoon worden zijn om op het goede moment op de goede zender de juiste kaartjes te downloaden. Gebruikte programma: JVComm32

Normaal vertrekken we dus morgenmiddag met het tij mee naar één van de kanaaleilanden, de wind zou dan voldoende afgenomen zijn en waarschijnlijk wordt het dus Guernsey – St Petersport. Alderney laten we liggen omdat het daar door de ligging van de haven waarschijnlijk niet zal uit te houden zijn door de overgebleven oostelijke deining na de storm van de afgelopen dagen en we hebben bovendien nog eieren aan boord.
Onbekend gebied dus voor de Billy. Zelf ben ik er ook nooit geweest maar Luc wel dus dat helpt wel. Jersey en Sark ken ik wel. Met goed weer komen we daar deze week ook nog wel maar als ik naar de weerberichten kijk…. Enfin we zien wel.

We zullen misschien wel een paar dagne van de Blog-updates verdwijnen daar we nog steeds geen internetverbinding via de HF kunnen maken maar dat komt wel…. Met tijd en “stuten”

Me zien weg, tatta !

5 opmerkingen:

Janna zei

ahoooyyyyyyy schippertje
net eens alle berichten na elkaar gelezen (e mens moets iets doen als het bijna examens zijn;) ) en het ziet er daar wel leuk uit. Nog geen piraten tegengekomen? Geen paniek, Ben& Janna komen je als het moet wel bevrijden (ik heb zeker en vast nog ergens zo een plastieken piratensabeltje van vroeger in de meli en anders is het gewoon mijn brute kracht he:) )
wat jammer dat het wat koud is maarja kapitein iglo slaat zich daar wel door! Ale ik ga hier eens in gang schieten met mijn cursussen en kijk ernaar uit om in september (na die onvergetelijke dagen van examenterreur) met Ben eens te komen koekeloeren en je schip te enteren...
arrrrrrrrrrr (ok dit moet je wat op zn piraats lezen anders staat het hier maar dwaas ma soit)

xx

Anoniem zei

Toujours un plaisir de lire vos résumés de voyage.

Joseph

"ALIBI"

on3bz zei

Hoi Jean,
het psk radio-contact op 80 meter ging redelijk goed he,(13 mei)
Je signaal was vvor 85 % to 100% te
lezen he.Het is alsmaar beter!!!!
Verder goei reis,aan de zeelui van
sy-billy en tot werkens
ps:in spraak ging het nog niet,moeilijk verstaanbaar,komt wel
goed!!
on3bz
73

Anoniem zei

dag schipper

Hier op cardio alles ok, de ouw pekes & mekes zitten in bed en bibi zit op de pc :-)
Sebiet ananasje kraken met Daftje om toch ook wat vakantiegevoel te hebben!!!

Amuseert u
Sampie & Daftje @ Playa Serruys Oostende

Jean Dekeyser zei

Helaba, leuk die reacties van jullie. Blijven doen, k zal die eens in boekvorm uitgeven.

de strenge schipper

Janna, opletten ee in de les !