2 Mei: van Gravelines naar Boulogne

We zijn beiden vroege vogels en rond halfzeven klinkt er al gerommel op de Billy. Dit is trouwens al de ganse nacht het geval. Ik heb namelijk een verschrikkelijke snurker aan boord en nee, geen oordopjes mee. Eigen schuld. Ik wist het nochtans want ook vorig jaar op onze trip naar Zeeland moest ik mij halverwege de nacht noodgedwongen reeds verplaatsen naar de achterkajuit. Dit is momenteel onmogelijk want deze ligt vol rommel. Dinghy, Life raft, ons beider reiszakken Ik zal het dus moeten uitzweten.....
Nu ik dit verslag aan het typen ben heeft mijn trouwe vriend trouwens terug het offensief reeds ingezet en davert het ganse schip er weer vrolijk op los. aiaia..
Het is nu zo rond halfelf s'avondsen we liggen in Boulogne. Het is rustig buiten, zoals het trouwens al de ganse dag is. Vandaag nooit meer dan 15 knoopjes wind gezien, zo'n 3 bft en we voeren de ganse dag aan de wind. (SW)
Vertrokken rond 8 uur in Gravelines, eerst een uurtje op motor, dan opkruisend, zo dicht als we durven bij het strand om de sterke stroming te vermijden, één keer zelfs ongewild met nog slechts 1 meter water onder de kiel. Oeps, vlug terug richting zee. Een stranding zou nu wel echt ongelegen komen.
Aan Griz Nez stroom mee en wat donkere wolken. Er komt waarempel mist opzetten. Shit ! Een gegeven moment overweeg ik zelfs een "securité"a bericht uit te zenden om onze positie te melden aan alle gespuis rondom ons als daar zijn: Ferry's, en dan vooral van die Superfast uitvoeringen war ik steeds argwanend naar uitkijk.Rap dan die dingen gaan ! Mijn AIS lijkt toch nog steeds kuren te vertonen, en ik ben dus absoluut niet zeker of we alle omliggende schepen op mijn schermpje wel zien. Ik moet daar toch dringend eens naar kijken.!
Als ik kort voor Boulogne mijn PC/navigatieplotter terug wil opladen krijg ik wat stroomproblemen. De batterij lijkt nogal leeg te zijn. Raar, want we hebben toch een heel stuk op motor gevaren en ons verbruik ligt toch laag. Enkel wat navigatieapparatuur en de windvaan verbruikt geen stroom. Ook straks een verifieren en verder in het oog houden dus. Het begint al en we zijn nog maar twee dagen weg.!!
Vier uur en we zijn binnen. In de haven is het mooi weer. Ik ben kok van dienst vandaag en maak een spaghetti met verse bolognese saus klaar. Lekker veel look. Niemand ruikt ons hier. We gaan ook nog een pint (ik een waterke) drinken in een druk café aan de haven.
Deze keer betalen we de havengelden wel en kunnen dus ook een lekker doucheke nemen.

Morgen gaan we naar Le Treport en komt Erna Krulle ophalen. We zitten al veel te ver volgens haar. "Moet ik zooooo ver !! rijden ? Mijn nieuwe bemanning komt pas maandag dus ik zal wat tijd hebben om de boot eens goed op orde te brengen. t Zal nodig zijn.

Volgende krabbels wellicht morgen ?

Jean

4 opmerkingen:

Sabine&Patrick zei

Hallo Jean en co, een aangename, veilige en 'winderige' reis toegewenst !
Ik hou je pa wel regelmatig op de hoogte ! OK ?
Tof dat je iemand zo kan volgen hé !
Groetjes
Sabine uit de Duinpieper & Patrick

Anoniem zei

Déja quelques milles de parcouru ,je lis avec beaucoup de plaisir votre voyage.

Joseph " ALIBI"

Unknown zei

allez allez, tis menens e nu...

Jean Dekeyser zei

Dank je sabine om mijn pa een beetje op de hoogte te houden en blijven volgen he ?
grtjs, Jean

Hela Joseph, ca va en Hiollande la ? greetz
Jean