3 oktober; zeilen ! 4 oktober ; balen !

Het was al een paar dagen te zien op de weerberichten en op de grib files... Het hoge druk gebied van de Azoren dat de "ouderen" (pfffttt) onder ons wellicht kennen van de weerpraatjes van Armand Pien, is als een pudding in elkaar gezakt en vervangen door een regenbrengende depressie die langzaam maar zeker onze en ook jullie (Belgie) kant uitkomt.
Vandaag 3 oktober kan de wolf vanop een positie ten Westen van de Spaanse kust, zijn tanden nog niet laten zien, maar vanaf vannacht wordt het ongetwijfeld koekenbak.
Het rare evenwel is dat de weerberichten maar steeds spreken van een harde zuidelijke wind, alhoewel hier tot op vandaag nog niks, maar dan ook niks van te voelen is.
3 oktober is het in de morgen nogal zwaar bewolkt maar tegen de middag komt het zonnentje piepen. De Billy rukt aan zijn landvasten en er is geen houden aan. Ik ga zeilen, ja , wat moet ik hier anders doen? Vigo is nu niet bepaaald een stad waar je dagen en dagen kunt in ronddwalen en oooh en aaah roepen. Het is gewoon een grootstad aan een van de mooiste vaarwaters van Spanje. Zeilen dus. NU het weer nog goed is.
De (zeer lichte) wind zit Oost en ik besluit nog maar eens naar Isla de Cies te gaan. De toelating via het internet is aangevraagd. De Billy drijft de Ria uit. Ik geniet in het zonnetje. Als ik tegen tweeen nog maar 4 mijl ver zit en de wind er volledig de brui aan geeft, verander ik mijn koers en vaar naar een strandje nabij het stadje Cangas, aan de noordkant van de ria, waar een groot klooster op een kaap staat. Een foto kan ik jullie niet tonen, want die is mislukt. Ja, kloosters en Dekeyser, dat gaat niet samen zeker ?
Ik ga voor anker voor een strandje waar een duikschool volop instructies aan het geven is. Ik maak een smoske klaar en vlij mij met een boekje achter de buiskap. Zalig.
Ik moet toch even ingedommeld zijn want als ik plots wakkerschiet zie ik juist naast de boot vreemde wemelingen in het water. Mijn hart slaat een paar slagen over want mijn eerste idee is dat dat ik juist naast een rots lig ... hier ? ?? was toch niks op de kaart. Nee, ..... die duikers van daarnet zitten juist onder mij. Een bellenbaan duikt nu aan alle kanten op. Oef ! Sèèèg !
Tegen vieren draait de wind, nu naar het Westen , en ik kan terug voor de wind , zachtjes wiegend naar Vigo varen. Tegen halfzes lig ik terug vast op mijn plaatsje en tegen zessen gaan de hemelsluizen open. Gieten !!

4 oktober: zondag, kuisdag; het dek van de Billy, die er de laatste dagen een beetje groezelig uitziet wordt geschrobd met een sopje, alsook mijn sandalen, die dat ook wel eens nodig hebben. (Teva, wie er ook heeft, weet wat ik bedoel) Dit alles in mijn zwembroek. Het is tropisch warm en het regent.
Zo rond de middag heeft het de neiging wat uit te klaren. Mss kan ik terug gaan zeilen, we zullen zien....
Wordt vervolgd en met foto's aangevuld...
Dag
Jean

4 opmerkingen:

janna zei

aaah das wel dadde, dat de boot wat opgesmukt wordt indien de piraten nog eens het dek willen enteren, want ja ik enter geen vuile vieze boot oor jukkie en zeker gene met vuile teva's op eiiikes!
gisteren Ben es ondergedompeld in het Milk inc gebeuren in het sportpaleis haha, we voelden ons wat als groentjes doordat we niet met alles konden meezingen maja soit, Regi& Linda tis goed geweest voor de komende 10jaar !
dees weekend nog ees Zoef komen checken en haar wat vals geaaid, ook al keek ze alsof ze elk moment in mijn kaastenen ging bijten, de stouterd, maar toch heb ik besloten het uitrekken van de poes nog wat uit te stellen:)
de stoute madam is momenteel niet snel genoeg, howja de wil is er maar de beentjes marcheren niet e maar wacht maar hoho :)

ale geniet van je zwembroekmomenten,wij hebben gisteren eens onze chauffage aangezet in het koude roksem& in Gent zal ik vanaf nu Marie verplichten ele dagen in mijn nek te slapen zodat ze wat warmte geeft aan haar moesje.

doeiiiiii

Jean Dekeyser zei

Ja, die TEVA's, je kent het probleem he ? Kaas....
Spijtig dat ik er ook niet bij was bij Reggie en vooral Linda. Troost je , ik ken geen enkel van hun zoete kweeldingskes... een gat in mijne kuultuur zeker ?
Eila stoet madamtje van Roksem, van mien katte bluven he, dat beestje goat weeral twee weken nie gerust kunnen slapen.
Groeten aan de beentjes

SY_ALEGRIA zei

Hallo Jean,


Op een 10 mijl ligt ook Bayona met een prachtige nieuwe marina(niet duur in dit laag seizoen... +++ volledig beschutte ankermogelijkheid ervoor in de baai..
en! zeer mooi stadje!

Solong Fernand.

Jean Dekeyser zei

Dag Fernand, gisteren een poging gedaan om in Bayona te geraken maar wegens te harde wind en vooral moessonachtige regens, eenmaal buiten de ria de poging moeten afblazen.Vandaag gaan we een nieuwe poging doen naar Isla de Cies te gaan. Het weerbericht voor de komend dagen is beter dus dat moet lukken
groetjes,
Jean