2 oktober; mist, herstellingen en e "puderondje" in de ria

2 oktober; nog steeds mist, die bovendien uitvalt in een fijne motregen. Bweeuuuhhh ! Vies! Wat gaan we doen vandaag ? 's Morgens een akkevietje op het internet om wat problemen met mijn GSM op te lossen. De geneugten van het moderne internet via het GSM netwerk lopen niet helemaal zoals voorzien zeg maar. Een uurtje of twee op internet en aan de lijn met de "helpdesk" zullen hopelijk naar een oplossing leiden.
Verder wil ik de windmeter wel eens proberen te herstellen , die wel de windkracht correct aangeeft, maar het vertikt de juiste windhoek te tonen. Alle cablage wordt uitgemeten doch geen oplossing gevonden. Ik zal de mast in moeten maar wacht hiervoor tot Jan komt volgende week.
Tegen vieren klaart het uiteindelijk toch wat op. Ik laat alles vallen en samen met de Duitsers die ik al een paar weken overal zie opduiken waar ik ook ben, zij toeren ook de rias rond, tuffen we de haven uit voor nog een rondje "Ria de Vigo" ... Bigo zeggen ze hier. Een V wordt als B uitgesproken. t Is maar dat je het weet. Het gaat met de wind achteraan richting grote brug... Eens kijken of ik eronder kan. 38 m hoog volgens de kaart. Jaja, dat moet lukken met een mastje van 13,5 m.
Tegen halfnegen ben ik terug binnen na nog een pittig kruisrakje tegen een opkomende bries. Ik moet het nog nipt afleggen tegen een 34 voeter maar voel dat niet zo aan. Het wordt bovendien koud en de zon gaat onder, dus naar binnen met de geit !

Nog een fotootje van op het dak van de Real Club Nautigo de Vigo... De Billy op de eerste rij. De enige met de neus naar het ponton. Omgekeerd leek mij ivm mijn kwetsbare windvaan op de spiegel geen goed idee. Ik lig dus met twee lijnen vast vooraan, een lijn naar de grond achteraan wordt op spanning getrokken en verhindert dat je tegen het ponton opdrijft. Mer op dat er dus geen vingerpontons zijn. Mediteranian style noemen ze dit. Ahum !!




Daag





Jean

Geen opmerkingen: