21 oktober; storm in Pavoa ....

Een zware storm op de Atlantic, ten Westen van Portugal, zorgt voor hoge golven op dit stuk van de Portugese kust, en als ik zeg hoge golven, dan zijn het inderdaad joekels die hier op de kust afkomen Volgens het weerbericht is er een deining van wel 4 !! meter, en dat lijkt mij niet overdreven...Zie foto's. . Er staat een zeer zware branding in de havengeul. Brr, Hier zou ik niet willen in terecht komen met de Billy. Dit zou vast en zeker het einde betekenen. De haven is geslotenen dat is begrijpelijk. Nochtans is de wind hier op de kust nog redelijk, ik schat zo'n 5 a 6 Bft, maar verder in zee spookt het volgens de grib files met meer dan 40 knopen ongezond hard.
De ligplaats in de haven is wiebelig, maar niet problematisch en dat stelt mij ietwat gerust wat het verblijf van mijn boot deze winter betreft. Verder doen de Marineros hier inderdaad elke morgen hun ronde en trekken hier en daar een landvast wat aan, controleren op een andere plaats de lijnen, wat mij toch ook ietwat geruststelt.
Ik ga een wandeling maken langs het strand. Heerlijk, net het strand van Bredene, bij een winterstorm, alleen zijn de golven hier echt monsterlijk. Ik zoek ook een kapper, maar tot nu toe zonder succes. Ofwel zit er te veel volk, ofwel staat het mij gewoon niet aan. Verder nog wat kleine boodschappen doen. Een gasfles omruilen, "las Tardes" (=Spaans) mag ik er achter komen. Vullen die zelf wss.In de namiddag begint het te regenen, de wind huilt en ik blijf op de Billy, wat lezen en deze blog opstellen. Ja, dit loopt nu toch wel echt op zijn eind he ? Dat zal wel even wennen zijn... Terug werken vanaf 2 november....
Voila, de regen is over, ik ga nog even naar de zee kijken....
Tot later
Jean

5 opmerkingen:

on3bz zei

Hoi captain Jean,
Oei Oei weer gaan werken 2 nov. ga je dat nog gewoon worden???????
Alvast dikke proficiat met je reis met
de sy billy.Vergeet je zender niet,
dat we wat testen kunnen doen he!!!
Tot in de racoo he bye.
jacky

Anoniem zei

jean.
aan alle mooie dingen komt een
einde.maar bij belgacom zijn ze in bleide verwachting.
'k heb genoten van je blogs en
comentaar.ook vaN DE 2 WEKEN DAT IK BIJ JOU AAN BOORD DOOR GEBRACHT HEB;TOT LATER ;CORYREWIDE

Jean Dekeyser zei

Komt in orde Jacqy, de zender wordt in de koffer meegbracht naar Belgie. Gisteren avond in RTTY niks kunnen ontvangen. Je dan ook niet meer gehoord.... groetjes,
Jean

Dag Cory,
Of ze bij BGC zo blij zullen zijn met mijn teugkomst weet ik nog zo niet. De ene wel, de andere niet wss. Enfin, 't is voor nie lang dus niet van wakker liggen.
Groetjes en tot ziens in het verre Oostende
Jean

Anoniem zei

Ik zal zeker blij zijn met je terugkomst bij BGC al is het niet voor lang

Grtz

Jean Dekeyser zei

Allemaal blije mensen bij BGC dus.... hallooo ? Wiedaaaaar ?