Week 7 ria de Aroussa

Zevende week, ik kom zowat in vakantiestemming, wat eigenlijk wil zeggen dat ik steeds later opsta. Het draait regelmatig nu toch zowat rond 0900h. Caroline is al een paar jaar onderweg en zij heeft die eigenschap tot een kunstvorm verheven , wat wil zeggen dat zij meestal niet voor de middag tot de levenden terugkeert. 
Het compromis leidt er toe dat we 's anderendaags toch tegen 1030h onderweg zijn voor een rondje ria met bestemming isla de Aroussa, een aardig stadje met een van rotsen verheven haventje waar we dan ook wijselijk aan een mooringboei vastmaken.  Met klein billy'tje gaan we naar de kant en lopen zeker 200m naar het dichtbijgelegen cafeetje. Er heerst een gezellige drukte. Caroline trakteert met een lekkere kaas en jamonschotel met een ijsje toe..... en de nodige "estrella galicias" uiteraard.. We zijn toch Belgen, niet?







Na een paar dagen ankeren lijkt het ons gepast eens een Marina op te zoeken. Een doucheke zou welgekomen zijn en ons beider watertanks lijken tot op een bedenkelijk peil gezakt te zijn. Ook de provisiekast zou geen volledige muizenfamilie eten kunnen geven. Bovendien wil Caroline een bezoekje brengen aan Compostella. Dit lijkt me wel een goed idee. Een paar kaarsjes branden zouden ter penitentie van mijn vele zonden ook geen overbodige luxe zijn.

Ons avondlijke bezoek aan de clubbar zorgt er echter voor dat we de volgende morgen alle twee ieteke later onze neus terug buiten steken....... Ik vrees dat Compostellakaarsen voor ons verloren geld zijn.

Niks Compostella dus... Het is te warm. Na mijn zesde douche op het ponton met de waterslang , gaan we boodschappen doen.  We lopen iets verder dan voorzien en komen zwaarbeladen en zwetend terug bij ons bootjes. Allez, nog een doucheke.

Even later krijg ik een bericht van Jean Luc dat hij met Mariehain 3 de ria de Arousa binnenloopt. Zij gaan voor anker nabij Cabo Cruz en we spreken af ook daarheen te gaan
Prompt worden we uitgenodigd en hebben terug een gezellige avond.





Geen opmerkingen: