28 augustus van Ile d'Yeu naar la Turballe

3 boten met jonge zeemannen en vrouwen amuseren zich in de avond te pletter in het kleine haventje van Ile d'Yeu. Het lijkt wel een discobar. De andere vakantiegangers "ondergaan" het gebeuren...😀
Enfin, ik geraak toch ergens in slaap tot ongeveer 0200h. Nu is het verdacht stil... ik lig naar het plafond in mijn kooi te staren en begin schaapjes te tellen. Bij 5723 hou ik het voor bekeken. Ik moet toch ergens in slaap gesukkeld zijn want plots is het 0700h en ik ga douchen.
Een vlug ontbijtje later vertrekken we voor een 40 mijlstocht naar een nieuw haventje die Johan gevonden heeft en een goede ligging heeft voor onze laatste aanloop naar Quiberon en tenslotte la Trinité op het einde van ons avontuur. We kunnen er op elk moment binnen en buiten... la Turballe,



vissershaven met ook plaats voor jachties. .?
De tocht er naartoe blijkt oneventfull, een beetje overtrokken lucht, wind uit W, na de middag SW, we zetten de asymmetrische pink spi,  maar het is te vroeg en te scherp dus vliegt hij terug de zak in...
Even later kunnen we wat afvallen en nu gaat het wel. Recht op ons doel af. La turballe, mooi plaatsje, mooie jachthaven ook. Ik ga met Winnie boodschappen doen. Wat groenten, grote garnalen ,paella.




.... lekker. Terug op de boot krijgen wel het lekkerste voorgerecht van de reis op ons bord. Grote garnalen, gehalveerd , in de pan gebakken met "beste boter" en look,veeeeeel look 😁😁
De paella is ook niet mis, diepvries maar toch lekker.
We gaan nog een ommetje maken, eten een ijsje uit de supermarkt en raken verstrikt in de gebeurtenissen op een traditioneel



marktje, een bandje met traditionele Bretonse muziek, een laatste stop met een Bretonse pannenkoek met caramel, weggespoeld met voor elk een glaasje cider.  Onze dag kan echt nt meer stuk....

Groetjes van een vrolijk trio.

Geen opmerkingen: