22 augustus . Van knokke naar Laarne met de fiets

Het is mooi weer als ik rond 1130h uit Knokke vertrek. Mijn fiets is toch precies wat "kontzwaar " en wiebelt wat.
Twee volle fietszakken aan beide zijdes, een waterdichte zak met mijn zeilbenodigheden, ook achteraan en erbovenop mijn kleine tentje. Hmmmm....
Enkele straten verder stop ik, verplaats beide fietszakken wat naar voor en bind mijn tent onder mijn stuur.
Dit gaat beter. Ik fiets richting Sluis,  Aardenburg, dan terug België binnen richting Maldegem.  Mijn route buigt af via een vaartje tot in Eeklo en voorbij. Mooi fietsen hier.
Na 30 km, eigenlijk al wat te laat stop ik om te drinken, ik eet wat van mijn zelfgemaakte granula,  een mengsel van noten, fruit, wat suiker en eiwit, gebakken in de oven en nadien in stukken gehakt.  Lekker.



Het is warm, ik zweet, mijn zweetband is al enkele keren uitgewrongen.  Ik moet blijven drinken (water).
In Waarschoot koop ik bij een bakker 2 rijsttaartjes en 2 boules de Berlin. 4 stuks voor de prijs van 3. 't kan niet op blijkbaar.  Ik eet er 2 op en steek de rest in mijn zijtassen voor straks. Met een zware maag rij ik verder.... pfffft. .zware boules toch...
Op 10km vóór Gent, ik zie de torens al, ga ik naar links en rij door een geïndustrialiseerde zone langs het havengebied verder. Ik krijg een inzinkingetje en doe het even wat rustiger aan. Ik heb wss toch wat te vlug gereden. Jeugdige overmoed? Het duurt nog tot St Amandsberg voor het terug mooi wordt.  Even verder zie ik Destelbergen staan en plots zijn we in Laarne. Nog een kuitebijters helling over de autostrade, rechts links de Heidestraat in en daar zie ik Johan bezig zijn  auto te laden.... het is kwart na drie... 65km op de teller..... 😁😁

Geen opmerkingen: