Zondag rustdag

Wat doe ik? De Thamesmonding ingaan? Rondje Ilse of Sheppey?  Een dagje luieren? Het weerbericht geeft harde wind oost, draaiend naar zuidwest en toenemend tot een dikke zes midden in het kanaal. Oversteken is dus uitgesloten.
De Thamesmonding is stroom en wind tegen voor het grootste gedeelte van de dag.
Weet je wat? Ik ga lekker wandelen en bekijk het morgen nog eens.
Er is hier een coastal path richting Broadstairs. Je kunt kiezen  tussen boven op de cliffs of langs het strand. Ik maak een combinatie van de twee.
Ik ben vroeg weg, na een gezond ontbijt (granola, banaan, kiwi, appel, melk) en een te warme douche.
Ik loop hier alleen op een eenzame hondenuitlater na, nog geen kat op het strand.... juist, ik sta nog op Belgisch uur. De Brits are stil asleep .
De uitzichten zijn onovertroffen.



Één van de mastjes dichtst bij de havenmuur is de Billy.
Ik loop op mijn gemak verder. Nu en dan kom ik een groepje lopers tegen. Even verder is een groot park. Het pad loopt er dwars doorheen. Prachtig is het hier.


Het ene moment loop ik boven, even later kies ik weer voor het benedenpad. Een lekker zonnetje en de wind? Ja natuurlijk is die niet zo hard als voorspeld....
Mijnen hoed heeft duidelijk betere tijden gekend. K zal moeten in onkosten komen voor een nieuwe.
Langs dit pad staan her en der honderden bankjes, een Britse traditie, telkens ter nagedachtenis aan een vriend, familie, deze op de foto herdenkt een muzikant, gitarist, vandaar de foto. Benieuwd of ik hier over een aantal (?) Jaar ook mijn eigen bankje zal hebben?




Ik kom uiteindelijk naar een vijftal kilometer aan in Broadstairs, Engels badstadje bij uitstek. Ik voel me hier wat verloren tussen al dat toeristengeweld. Ik krijg een hongertje, en bestel wat elke Brit hier zou bestellen. Een "thea with milk" en daarbij een soort "pie".... Vegetarisch dan nog!  Dekeyser!



Ik besluit dat het welletjes is en wandel de vijf kilometer terug. Nu heb ik dorst en ga een "pint of strong lager" drinken in de Royal Temple Yachting Club... hehe, een mondje vol, waar ik van de free WiFi gebruik maak om dit blogartikel te schrijven, er zijn slechtere plaatsen om dit te doen.




Op de bovenstaande foto krijg je ook de WiFi code van de Club.... maar tegen niemand zeggen hè?
Tot later
Grtjs

1 opmerking:

Anoniem zei

Breng mij ook maar nen oet. Maar niet te grote maat, klein kopje. Echt chillen daar zeg. Groetjes, Johan