Twee weekskes nog !!


Vwala,

We zijn vandaag reeds 19 april. Ik ben nog negen dagen kostwinner/werknemer. De laatste voorbereidingen zijn (bijna) achter de rug. De boot werd vorig week op de slip geplaatst, de romp, zowel als mijn handen zijn nu in helder Smurfenblauw geschilderd, dit om eventuele walvissen af te schrikken. 't Schijnt dat die beesten daar schrik van hebben !
Het log zit op zijn plaats en werkt. Teller staat momenteel op 0,1 Mile ! ( = afstand Slip --> ligplaats)


De achterstag is van een isolator voorzien en de HF radio zou dus ook eindelijk !!! in orde zijn.






Door falen van mijn AIS antenne, werd een VHF splitter geplaatst. Ingang is de Antenne bovenin de mast. Uitgangen: AIS, VHF, (auto) Radio. (zie foto) Verder heeft het ding ook een twaalf volt aansluiting. Voordeel is dus dat de AIS noch de (auto) Radio een extra antenne nodig hebben, maw dat er twee antennes komen te vervallen. Enige razendsnelle elektronica zorgt er voor dat deze laatste twee toestellen voor hun eigen bescherming gewoon geisoleerd worden op het moment dat met de VHF gezonden wordt. Op ontvangstgebied zorgt een ingebouwde verterker voor voldoende ontvangstniveau (+ 15dB) zodat alles naar behoren werkt. Momenteel zie ik met de AIS vanuit mijn ligplaats in de RYCO ongeveer 12 mijl ver op zee en ook de boten in de haven van Zeebrugge en Nieuwpoort zijn zichtbaar. Ik verwacht dat dit op zee zelf nog een pak verder wordt.

Belangrijkste van al: de spiksplinternieuwe roerlagers zijn gewoon op hun plaats gegleden. Superrrrrr !!
De schipper ziet het ook nog steeds zitten dus... Joehoeoeoeoe !
Als alles goed zit, en het weer wat meewerkt vertrekken we donderdag 31 april, s' avonds nog ( mijn maat Krulle kan niet langer wachten en wil maximum van zijn driedaags verlof genieten) . Zijn opvolger Luc komt mij dan op 3 of vier mei vervoegen voor een 10 tal dagen, hopelijk in één of anders Frans havenstadje. Ik hoop op Fécamp ..... maar we zien wel. Eigenlijk kan het mij niet schelen, al werd het .... hihi... Nieuwpoort.

Plannen zijn: de Franse kust verder afzakken, met wellicht een bezoek aan de kanaaleilanden Alderney, Guernsey, Sark, daar ben ik 20 jaar geleden toen met de Paloma ook geweest... spreken ze daar nu nog van, allee, .... wij toch !!

Dan ben ik een weekje alleen, waarna Erna mij een 7 tal dagen komt stilleggen in één of ander Bretoens gat. Ik mik ergens tussen St Malo en Douarnenez . Daar gaan we fietsen, wandelen... genieten.

Enfin, een hele planning waar dus zoals steeds niks van komt. Zoals iedere zeiler weet is plannen met een zeilboot een hopeloze zaak. Dromen mag natuurlijk ...
Deze blog wordt dus vanaf 1 mei verder bijgehouden en waar mogelijk op het net geplaatst. Ik hoop op talrijke reacties. Je hoeft absoluut geen login te hebben op blogspot.com om een reactie te plaatsten. Gewoon je reactie intypen en met je "Naam" ondertekenen werkt perfect.
Doen !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Veel geluk met je trip . Ik hoop ooit ook eens iets dergelijks te kunnen doen. Ik volg je belevenissen met spanning. Hou je website maar up to date.
Marc
www.blue-stromboli.net

Anoniem zei

Encore une fois
Bon Vent

Joseph van ALIBI